Senaste inläggen
Vi blandar salt, vatten, grus och sand. Hur kan vi separera det här igen?
Efter diskussioner kom vi fram till att först sila bort gruset. Sedan använde vi kaffefilter för att fila bort sanden. Och till sist kom vi fram till att man kan låta vattnet koka eller stå i fönstret tills det dunstat och då är bara saltet kvar.
Vi fortsätter att träna inför nationella proven. Idag tränar vi på faktatexter. Vi läser om igelkotten och svarar på frågor. Sedan får eleverna skriva egna faktatexter om igelkotten utifrån stödord.
Nu när vi läst om Stockholm med hjälp av Springrjuven så blev det idag dags att skriva egna stockholmssagor. Eleverna utgick från olika bilder av byggnader i Stockholm.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
12 |
13 |
14 |
15 |
16 | 17 |
18 |
|||
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
||||
|